Asigurarea eficientă a încărcăturii depinde de tipul de marfă transportat și începe de la ambalarea corectă, adecvată pentru transport, de la încărcarea și depozitarea și asigurarea sarcinii. Numai marfa bine ambalată și depozitată poate fi asigurată și transportată în condiții sigure de transport.

Tipuri de asigurare a încărcăturii

Asigurarea încărcăturii cu formă potrivită

Asigurarea încărcăturii cu formă potrivită: Asigurarea cu paleți în direcția de mers Asigurarea încărcăturii cu formă potrivită: Asigurarea cu paleți în direcția de mers

În cazul asigurării încărcăturii cu formă potrivită, încărcătura este încărcată direct și fără goluri până la marginea compartimentului de marfă (perete frontal, perete lateral, stâlpi etc.).
Încărcarea încărcăturii cu formă potrivită este considerată ca fiind o metodă foarte eficientă de asigurare a încărcăturii în combinație cu semiremorcile XL.


Daca acest lucru nu este posibil datorita naturii incarcaturii, atunci asigurarea incarcaturii cu forma potrivi-ta poate fi realizata apeland la chingi si mijloace auxiliare.

Fixare mecanică - strângerea chingilor prin tragere în jos Fixare mecanică - strângerea chingilor prin tragere în jos

Asigurarea încărcăturii prin aplicarea unor forțe

În cazul asigurării încărcăturii prin aplicarea unor forțe, prin ancorare în jos este crescută forța de gravitație a încărcăturii, acest lucru duce la o fixare mai bună a încărcăturii.


Asta se realizează de pildă strângând chingile prin tragere în jos.

Fixare geometrică și mecanică în combinație Fixare geometrică și mecanică în combinație

Asigurarea încărcăturii în sistem combinat

În cazul asigurării încărcăturii în sistem combinat sunt combinate elementele asigurării încărcăturii cu formă potrivită și ale asigurării încărcăturii prin aplicarea unor forțe. Încărcătura va fi de exemplu încărcată lipită de peretele frontal și fixată cu chingi atât conform metodei de asigurare prin forma potrivită cât și prin aplicarea unor forțe. În practică, aceasta este una dintre cele mai utilizate metode de asigurare a încărcăturii.


În cazul imaginilor imprimate deasupra textului este vorba de imagini simbol. Fișe de informare cu exemple practice concrete conform EN 12195-1 privind diversele metode de asigurare a încărcăturii pe grupe de produs puteți obține de la persoana Dvs. de contact.

Video-Clip "Modalităţi de fixare a încărcăturii"

Modalităţi de fixare a încărcăturii play
True
http://www.lkw-walter.md/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-arten.jpg

Principii fizice de bază privind asigurarea încărcăturii

Acțiunea forțelor asupra încărcăturii în transportul rutier

În cadrul activității obișnuite de condus (care include și frânări bruște, accelerări, manevre de evitare și condiții proaste de drum) încărcătura este supusă la niște forțe enorme.


Exemplu: 0,5 G lateral înseamnă că încărcătura cu greutate proprie de 10 tone poate apăsa pe prelată cu o sarcină de până la 5 tone. 0,5 G = 50% din greutatea proprie.



Acțiunea forțelor asupra încărcăturii în transportul rutier

Coeficientul de frecare µ (mü)

 

Atunci când încărcătura se află pe suprafața de încărcare, între încărcătură și podeaua semiremorcii ia naștere o frecare, care este exprimată prin coeficientul de frecare. Acest coeficient servește la calcularea capacității de alunecare a încărcăturii și la determinarea numărului necesar de chingi.

Chingii de fixare și mijloace auxiliare pentru asigurarea încărcăturii

O cantitate suficientă de mijloace de fixare a încărcăturii (chingi de asigurare, colțare, materiale anti-derapante) şi starea impecabilă a acestora reprezintă condiţia fundamentală pentru o fixare corectă a încărcăturii.
Chingă cu clichet lung Chingă cu clichet lung Dispozitiv de măsură a forței de pretensionare Dispozitiv de măsură a forței de pretensionare

Chingi de fixare și aparate de măsură pentru verificarea forței de pretensionare

Chingile de fixare sunt utilizate în primul rând pentru asigurarea sarcinii prin formă și aplicarea forței în vehicul. Prin fixarea cu chingi este crescută greutatea sarcinii și îmbunătățită siguranța ei. În principiu se poate face diferența:

  • Clichet cu manetă scurtă cu cca. 350 daN (kg) forță de tensionare
  • Clichet cu manetă lungă cu cca. 500 daN (kg) forță de tensionare

Forța efectivă de tensionare depinde întotdeauna de volumul de forță aplicat asupra centurii de fixare prin intermediul clichetului. Acesta este motivul pentru care forța de tensionare efectiv aplicată poate fi determinată numai cu un aparat de măsură a forței de pretensionare.

Video-Clip "Manevrarea chingilorde asigurare"

Manevrarea chingilorde asigurare play
True
http://www.lkw-walter.md/-/m/images/lkw/transportunternehmer/lkw-walter-video-spanngurte.jpg

Mijloacele ajutătoare: materiale anti-alunecare și protecții pentru muchii

Materialele anti-alunecare au întotdeauna rolul de a crește valoarea de fricțiune. Această caracteristică este însă avantajoasă numai la anumite produse. În cazul altor produse poate avea utilizarea chiar un dezavantaj (de ex. marfa alunecă pe paleți, crește efectul de înclinare).

Protecțiile pentru muchii nu protejează numa marfa transportată și chinga de fixare, ci reprezintă și un mijloc eficient de asigurare a încărcăturii. Ele distribuie forța de pretensionare uniform.

La LKW WALTER echipamentul standard constă din 20 de chingi. Covoarele anti-alunecare și protecțiile de muchii nu sunt disponibile ca produse standard. Clientul trebuie să definească produsul de care are nevoie și proprietățile acestuia, în funcție de utilizare.

Responsabilitățile privind asigurarea încărcăturii

CMR

CMR-ul este cea mai importantă bază juridică pentru efectuarea de transporturi internaționale și reglementează și responsabilitățile în domeniul asigurării încărcăturii.


Articolul 17.4. b. și c.

Transportatorul este (...) exonerat de răspundere, dacă pierderea sau daunele au rezultat din pericolele speciale aferente circumstanțelor individuale sau cumulate de următoarea natură:

  1. Lipsa ambalajului sau ambalaje defectuoase, dacă bunurile pot fi pierdute sau se defectează în cazul în care nu sunt ambalate sau sunt ambalate defectuos.
  2. Tratarea, încărcarea, arimarea sau descărcarea bunurilor de către expeditor, destinatar sau terți care acționează pentru expeditor sau destinatar.
Responsabilitățile privind asigurarea încărcăturii

Responsabilitățile privind asigurarea încărcăturii sunt reglementate prin instrumente juridice diferite. În principal încărcătorul (personalul de încărcare) și transportatorul (conducătorul auto) își împart răspunderea pentru asigurarea corectă a încărcăturii.


Încărcare sigură de transport

  • Încărcătura și ambalajul acesteia trebuie să se afle în stare bună și să fie adecvate pentru transport (unități de ambalare stabile).
  • Paleții utilizați sau alte mijloace de încărcare auxiliare trebuie să se afle într-o stare tehnică impecabilă.
  • Încărcătura trebuie plasată și asigurată, astfel încât să nu poată aluneca, să fie evitate daunele și să fie exclus un accident sau căderea din vehicul.

Încărcare sigură de operare

  • Respectarea sarcinii totale admise
  • Respectarea sarcinii maxim admise pe axă
  • Respectarea dimensiunilor admise ale vehiculului, inclusiv ale încărcăturii
  • Controlul pe traseu al măsurilor de asigurare a încărcăturii în ceea ce privește eficacitatea lor, de exemplu restrângerea chingilor
  • Nu este permis ca funcțiile vehiculului să fie afectate (încărcare pe o singură parte, încărcare pe față)

Norme privind fixarea încărcăturii

Normele EN sunt valabile în întreaga UE. Acestea definesc un standard internațional pentru asigurarea unitară și corectă a încărcăturii.

Normele cel mai des aplicabile pentru domeniul nostru de activitate sunt:

  • DIN EN 12195-1:2014 Stabilirea fixării corecte de încărcătură
  • DIN EN 12642 Structura caroseriei vehiculelor utilitare (L-/‚normal‘ respectiv semiremorci XL)
  • DIN EN 12640 Puncte de fixare (de ex. forța de rezistență și dispunerea urechilor de prindere pe semiremorcă)
Transport combinat Transport combinat

Asigurarea încărcăturii în regim de transport combinat

În transportul combinat este necesar ca încărcătura să fie asigurată împotriva influenței unor forțe mai puternice în ambele direcții de deplasare (transport feroviar - 1 G) și lateral (feribot 0,7 G, pentru a preveni alunecarea. Trailerele/Transcontainerele sunt încărcate în transportul feroviar atât în direcția cât și în sensul opus direcției de deplasare a vagoanelor.

Semiremorcile XL versus semiremorcile standard

Spre deosebire de semiremorcile standard, semiremorcile XL au anumite caracteristici aferente fixării încărcăturii care contribuie în mod pozitiv la asigurarea încărcăturii - de ex. pereți frontali întăriți, caroserie mai rezistentă și prelate laterale întărite. Flota noastră proprie, care poate fi manipulată cu macarale, constă numai din semiremorci XL.

Opinia experților privind fixarea încărcăturii

Încărcătorul răspunde de modul în care o încărcătură este distribuită și fixată pentru a asigura condiții sigure de transport, având în vedere că acesta cunoaște marfa și ambalajul!


LKW WALTER NU oferă sfaturi din partea experților și NU consiliază clienții sau încărcătorii în ceea ce privește măsuri optimizate sau corecte de fixare a încărcăturii!


Fixarea corectă a încărcăturii depinde de natura mărfii și a ambalajului. De aceea vă recomandăm să solicitați consiliere personală privind produsul dumneavoastră din partea experților în domeniul asigurării încărcăturii.

  • TÜV
  • DEKRA
  • ÖAMTC
  • Comisia Europeană
  • Experți în domeniul asigurărilor
  • Consultanți Mijloace de asigurare a încărcăturii

Alte informaţii:

^ - Top

Acest website folosește cookies, pentru a vă putea asigura cea mai bună experiență ca utilizatori. Prin utilizarea website-ului sunteți de acord cu salvarea de cookies. Puteți citi mai multe informații pe: Condiții de utilizare